Όταν ο COVID έκλεισε για πρώτη φορά τις αίθουσες διδασκαλίας παρατηρήσαμε τις ψηφιακές προκλήσεις της εξ’ αποστάσεως μάθησης. Τα παιδιά δεν έχουν ανοσία στην ανάπτυξη κουρασμένων,ξηρών ματιών από την εστίαση σε φορητούς υπολογιστές και tablet για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Η δυσφορία οδήγησε μερικά παιδιά στον οφθαλμίατρο για ανακούφιση.
Για να προετοιμαστούν οι μαθητές και οι γονείς για την νέα σχολική χρονιά η Αμερικανική Ακαδημία μοιράζεται συμβουλές για να βοηθήσει στην πρόληψη της ψηφιακής καταπόνησης των ματιών. Ένα σημαντικό γεγονός πίσω από τους πονοκεφάλους ,τη θολή όραση και τα κουρασμένα ξηρά μάτια είναι ότι δεν αναβοσβήνουμε τόσο συχνά την οθόνη κατά την χρήση υπολογιστών και ψηφιακών συσκευών αφήνοντας τα μάτια στεγνά και ερεθισμένα.
Όταν εστιάζουμε στην ίδια απόσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα προκαλείται θόλωση στην όραση και οι μύς γύρω από τα μάτια κουράζονται, κάτι που προκαλεί πονοκεφάλους. Όπως η εκτεταμένη ανάγνωση ,η γραφή ή άλλη εντατική κοντινή εργασία κουράζει τα μάτια.
Άρα είναι πολύ σημαντικό ένα διάλειμμα 20 δευτερολέπτων κάθε 20 λεπτά από την κοντινή εργασία. Κάποιες συμβουλές είναι:
• Η χρήση ενός χρονομέτρου για διάλειμμα κάθε 20 λεπτά.
• Εναλλακτική ανάγνωση ενός πραγματικού βιβλίου απ’ ότι ένα e-book.
• Ενθάρρυνση των παιδιών να κοιτάξουν έξω από το παράθυρο κάθε δύο κεφάλαια ανάγνωσης.
• Η σωστή στάση του σώματος είναι σημαντική όπως και η απόσταση από τις ψηφιακές συσκευές . Γι΄αυτό το παιδί χρειάζεται γραφείο .
• Βεβαιωθείτε ότι βλέπουν φορητούς υπολογιστές στο μήκος του βραχίονα 45-60 εκ. από το σημείο που κάθονται.
• Ρυθμίστε την φωτεινότητα της οθόνης, το έντονο φώς προκαλεί πίεση στα μάτια.
• Αποφύγετε την χρήση συσκευής σε σκοτεινό δωμάτιο .
• Το μπλέ φώς μπορεί να διαταράξει τον ύπνο γι’ αυτό μειώστε την έκθεση στο μπλέ φώς.
Πηγή: https://www.aao.org/
• Τέλος η χρήση υπολογιστών σε εξωτερικούς χώρους σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες μπορεί να επιδεινώσει την μυωπία.